Ondersteunende Online Marketing, O.O.M



Online identiteit


Waarmee begint een online identiteit?

  • Het maken van een bedrijfsmatige social media pagina's op Linked In, Facebook, Instagram, Google Bedrijven, Google +.
  • Website (bouwen*). *Zelf een website bouwen? Ik gebruik zelf Jimdo om een website te bouwen. Deze software is gebruiksvriendelijk voor  jou als klant. Het webbeheer en aanpassingen maken doe je eenvoudig zelf. De website is pc en mobiel vriendelijk. Vergeet niet dat een webbeheerder professionele kennis heeft van websites bouwen. Ik breng je graag in contact met de partner waarmee ik samenwerk. Ze werken met Wordpress. En ik werk nauw met hen samen. Zo zijn alle koppelingen goed ingesteld. 
  • Het beheren van deze pagina('s) en de website.
  • Instellen van digitale handtekening met alle webkoppelingen van o.a. je website en social media profielen. Een goede instelling en koppeling heeft een positieve invloed op je online en social marketing resultaten. 

Waarmee start online marketing?

  • Website en zoekmachine instellingen optimaliseren aan de hand van SEO optimalisatie
  • Google Bedrijven account aanmaken en de koppelingen met Google Analytics en Search Console maken van alle online profielen. Om in latere fase gegevens en analyses van 'online' klanten te zien via rapportages en statistieken. Zo ontdek je wie de klant is en waar zijn/haar interesses liggen.
  • Bedrijf aanmelden bij zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo. Meer informatie lees je via zoekmachine optimalisatie.
  • Vindbaar als bedrijf op routeplanners zoals Google Maps.
  • Plannen van advertenties, aanbiedingen en acties op je online en social media profielen. Via de social media marketing ziet u de frequenties van adverteren. 
  • Online nieuwsbrief opstellen en per frequentie versturen als Office Manager met kennis van online marketing.
  • Online agenda beheer en planning als Office Manager.

Online Marketing

Google Analytics en Search Console



Zoutelande Middelburg Social Media Zeeland Online Marketing Bureau
Internet Marketing Model


Meten = Weten

Google Analytics en Search Console zijn diensten van Google waar je statistieken van een website verzameld en deze gedetailleerd in te zien. Het doel van Analytics en Search Console is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kunnen eventuele reclamecampagnes opgesteld of zelfs delen van de website aangepast worden aan het gedrag van de bezoeker.

Hieronder ziet u twee voorbeelden van statistieken uit Analytics. Er zijn diverse andere statistieken in zowel Analytics en Search Console in te zien.

SEO/SEA, social marketing, analyseren, acquisitie
Google Analytics Acquisitie Sociaal
SEO/SEA, social marketing, analyseren, acquisitie
Google Analytics Acquisitie Overzicht


Uw online identiteit advies gesprek met O.O.M


Advies voor uw online identiteit

Ik adviseer u omtrent het nut van Google Bedrijven, Facebook, Instagram, Linked In, Twitter en alternatieve online mediums. Niet elke social media profiel past bij uw doelgroep en/of organisatie. Daarnaast bespreek ik de teksten op uw website. En leg ik duidelijk uit waarom de juiste zoekwoorden belangrijk zijn om uw bedrijf online te vinden. En waar u de zoekwoorden dan verwerkt.

 

Statistieken en de doelgroep

Elk social media programma houdt statistieken bij van wie uw pagina bezoekt en hoe die persoon uw advertenties bekijkt. Deze informatie gebruiken we om inzicht te krijgen in de doelgroep.

Het is ook mogelijk om een doelgroep te bereiken met onbetaalde (SEO) en betaalde advertenties (SEA) via o.a. Instagram, Facebook en Google. Dat betekent dat u een groter bereik hebt dan uw eigen klantenkring of volgers. U kunt denken aan een provincie of regio, maar ook landelijk adverteren is mogelijk. Zelfs een specifieke doelgroep of regio is kiesbaar.

 

Regelmaat = Resultaat

Samen met u bepaal ik de frequentie en de strategie van het online bereik. Ik neem die taak van u over. We leggen onze afspraken vast in een social media bundel.  Ik zorg voor de praktische vertaling naar ontwerp, opzet en uitvoering.

 

Neem direct contact op 

Graag informeer ik u over deze mogelijkheden in een persoonlijk advies gesprek. Ik hou rekening met uw budget en werk binnen die afspraak. We houden nauw contact bij de voortgang.